Beveik 54% viso internetinio srauto internetines svetaines pasiekia organinės paieškos pagalba. 60% rinkodaros specialistų teigia, kad jų didžiausi klientai, kurie išleidžia daugiausiai, ateina iš Google organinės paieškos. Faktai kalba patys už save – Jūsų verslui SEO yra reikalingas.
SEO paslaugos
Svetainės SEO optimizavimo nauda
Didelė dalis žmonių jau nebeįsivaizduoja pasaulio be interneto. Jie vis daugiau ir dažniau daiktų, informacijos ar atsakymų į turimus klausimus ieško internete. Net 90% žiniatinklio vartotojų produktų ir paslaugų paiešką pradeda tokiose paieškos sistemose kaip Google, Bing, Yahoo, Yandex, Baidu ar kt. Google kaip didžiausia paieškos sistema pasaulyje gauna net 99 tūkstančius užklausų per sekundę ir atlieka virš 8,5 milijardo paieškų per dieną.
Internetas yra neriboto mąsto komunikacijos galimybių sistema. Jo pagalba galima rasti informacijos iš viso pasaulio, įskaitant svetaines, el. parduotuves, nuotraukas, video įrašus. Du milijonai blogo tipo įrašų publikuojami kasdien. Tai reiškia, kad kasdien atsiranda vis daugiau turinio, kuris natūraliai konkuruoja už lankytojų dėmesį. Svetainės, kurios nėra tinkamai optimizuotos paieškos sistemom, turi mažą tikimybę patekti į TOP 10 pagal populiarias užklausas.
Kaip rodo tyrimai, TOP 5 rezultatai Google paieškos sistemoje gauna apie 70 % visų paspaudimų. Dėl šios priežasties dauguma verslininkų ir svetainių savininkų nori, kad jų svetainė būtų matoma kuo aukščiau pagal aktualias užklausas. Tačiau gerų norų neužtenka. Šiuo metu internetinių svetainių su panašiu turiniu yra labai daug. Norint išsiskirti, sudominti, kad vartotojai pasirinktų Jūsų puslapį, atsidurti pirmame Google puslapyje ir pasiekti gerų rezultatų, reikia turėti kokybišką, techniškai tvarkingą, tinkamai paieškos sistemoms optimizuotą svetainę bei vartotojus įtraukiantį turinį.
Norint pritraukti vartotojus ir aplenkti savo konkurentus, reikia suprasti kaip žmonės ieško informacijos
Todėl vienas iš pagrindinių ir svarbiausių veiksnių pradedant svetainės optimizaciją yra raktažodžių paieška.
Vesdami raktažodžius į Google paieškos langelį, jie ieško reikalingos prekės, paslaugos ar informacijos. Šiuo atveju, ne jūs ieškote klientų, o klientai ieško JŪSŲ, todėl jie yra patys potencialiausi klientai.
Siekiant, kad vartotojas rastų būtent Jūsų svetainę ar parduotuvę labai svarbu būti matomiems paieškos sistemose. Optimizuodami savo svetainę tikslinėms užklausoms, ženkliai padidinsite galimybes sulaukti daugiau lankytojų ir potencialių klientų.
Optimizacija yra itin svarbus veiksnys, kuriuo remiantis planuojama bet kokia šiuolaikinė skaitmeninės rinkodaros strategija, tame tarpe ir SEO optimizacija. SEO optimizavimas padeda pritraukti Jūsų paslaugomis ar prekėmis besidominčių lankytojų srautą, kuris vėliau gali tapti jūsų klientais ar pirkėjais. Taigi, ambicingi verslai turėtų žinoti, kad SEO yra itin svarbi rinkodaros sudėtinė dalis, kuri padeda sukurti ilgalaikę strategiją, didina svetainės matomumą ir prekės ženklo atpažįstamumą, taip pat generuoja organinį srautą į svetainę, kas savaime gerina pardavimus.
Kas yra SEO?
Interneto vartotojai dažnai klausia kas yra SEO? Kartais kiekvienas iš mūsų susiduria su neaiškiais trumpiniais, kurie kažką reiškia. Daugeliu atvejų galime greitai ir nesudėtingai rasti paaiškinimą, bet išsiaiškinti kas yra SEO nėra labai paprasta, tačiau pabandysim.
SEO – angliško termino Search Engine Optimization sutrumpinimas. Panagrinėkime detaliau.
SEO, išvertus iš anglų kalbos, tai svetainės optimizavimas paieškos sistemoms, t.y pasirinkta svetainė yra pritaikoma paieškos sistemoms. Trumpai tariant – SEO padeda tinklapiams tapti greičiau surastiems tarp kitų svetainių. Taigi, tai yra vertingas rinkodaros įrankis, pritraukiantis organinį srautą, t.y potencialius klientus, į jūsų svetainę. Kaip tai veikia? Norint išsiaiškinti kaip veikia SEO, reikia suprasti kaip veikia Google.
SEO specialisto darbas yra įvertinti visus parametrus, kurie turi įtakos svetainės reitingavimui ir padaryti taip, kad Google robotas įvertintų Jūsų svetainę geriau nei konkurentų. Taigi, svetainės SEO optimizavimas padės Jums paieškos sistemoms pateikti geresnę informaciją, kad Jūsų turinys būtų tinkamai indeksuojamas ir rodomas paieškos rezultatuose.
Žinojimas kaip veikia paieškos sistemos, gebėjimas optimizuoti svetainę ir atlikti reikiamus pakeitimus, kad būtų galima ,,įtikinti“ Google, jog Jūsų svetainė paruošta tinkamai ir verta būti reitingo viršūnėje yra tik viena SEO medalio pusė. Kita pusė yra supratimas, ko žmonės ieško internete, kokių atsakymų jiems reikia, kokius žodžius vartoja ir kokio tipo turinį jie nori vartoti. Žinodami atsakymus į šiuos klausimus galėsite susisiekti su žmonėmis, kurie internete ieško Jūsų siūlomų sprendimų.
Reikia suprasti, kad vien internetinės svetainės sukūrimas negarantuoja potencialių pirkėjų srauto. Todėl visiems kuriantiems ar jau turintiems interneto svetainę, elektroninę parduotuvę, talpinantiems informaciją apie save ar savo paslaugas, bei norintiems padidinti lankomumą ir pardavimus, pirmiausia turėtų galvoti apie savo svetainės lankytoją, kas jam geriausia, jo patirtis turėtų būti prioritetas. Reikėtų galvoti apie vartotojų ketinimus ir parinkti tinkamus raktažodžius, kad klientai galėtų Jus rasti. Na, o SEO specialistas padės sujungti visus reikiamus taškus ir užtikrinti, kad Google kuo labiau ,,pamiltų“ jūsų svetainę.
Svarbu paminėti, kad SEO – tai nėra reklama, programa, įskiepis ar koks stebuklas. SEO – tai procesas, paskatinantis natūralią, t.y nemokamą paiešką, reikalaujantis nuolatinių analizių, testavimų, stebėjimo ir įvairių pakeitimų atlikimo pagal gautus rezultatus. Taigi, pagrindinis SEO tikslas yra internetinės svetainės ar elektroninės parduotuvės iškėlimas paieškos sistemos rezultatuose, pagal tinkamus raktažodžius, bei kryptingas daugybės veiksmų atlikimas, padedantis vartotojams surasti jų lūkesčius atitinkančius prekių ar paslaugų pardavėjus bei jų siūlomus produktus, o pardavėjams padidinti internetinės svetainės lankytojų skaičių bei kokybę.
Google ir kitos paieškos sistemos nuolat skenuoja visą internete aptinkamą turinį, ieško naujų ar atnaujintų svetainių, bei kitų failų, juos nuodugniai tiria, analizuoja, suskirsto į katalogus savo serveriuose ir priskiria turinio temas. Tai yra daroma tam, kad Google suprastų koks turinys yra internetinėje erdvėje ir Jūsų paieškos metu parodytų tinkamiausius rezultatus. Šitas procesas vadinamas indeksavimu.
Pasibaigus indeksavimui Google robotai tęsia darbą. Jie skenuoja kiekvieną svetainės puslapį, lygina turinį su konkuruojančiais puslapiais, vertina ar jūsiškis išsamus, ar naudingas vartotojui. Aplankydami svetainę Google robotai atkreipia dėmesį į daugiau kaip 200 svetainės parametrų, bei nusprendžia ar svetainė yra tinkamai optimizuota ir priskiria jai vietą. Tai vadinama reitingavimu.
Kai įvedate paieškos terminą – raktažodį, Google algoritmas apdoroja gautą užklausą, nustato jos pobūdį ir, atsižvelgdamas į aktualumą, populiarumą ir kitus reitingavimo veiksnius, iš Google katalogų atrenka, kurios iš nesuskaičiuojamų svetainių bus jums tinkamiausios, kurios svetainės bus rodomos rezultatų sąrašo viršuje, o kurios bus rikiuojamos žemiau. Reikia pripažinti, kad Google robotai šiandien itin protingi – aukščiausiose pozicijose organiškai, t.y nemokamai, atsidurti gali tik tie, kurie atitinka griežtus paieškos sistemos kriterijus.
SEO Paslaugos –
kodėl jūsų verslui to reikia?
Kaip minėjome anksčiau, natūralios paieškos rezultatai yra tie, kurie gaunami naudojant efektyvų SEO, o ne leidžiant mokamą reklamą, kurios paieškos sistemose šiandien yra kur kas daugiau, nei kada nors anksčiau. Nors mokama reklama, socialinė žiniasklaida ir kitos platformos gali generuoti srautą į svetaines, didžiąją dalį internetinio srauto skatina paieškos sistemos. Natūralios paieškos rezultatai vartotojams atrodo patikimesni ir sulaukia daug daugiau paspaudimų nei mokama reklama.
SEO yra viena iš daugelio internetinės rinkodaros priemonių, kuri, tinkamai nustatyta, laikui bėgant duoda didelę naudą ir ilgalaikę investicinę grąžą. Jei Jūsų svetainė tinkamai optimizuota, pateikiate kokybišką turinį, kuris nusipelno aukšto reitingavimo, laikui bėgant srautas padidėja, o reklamai reikia nuolatinio finansavimo, kad srautas būtų nukreiptas į Jūsų svetainę. Taigi, sutaupote, nes nereikia nuolat pirkti mokamos reklamos, tam, kad pritrauktumėte tikslinį konkrečiomis prekėmis ar paslaugomis besidomintį vartotoją.
Natūrali paieška tenkina pasiūlą, nes Jūsų produktai nėra siūlomi, jų ieško patys vartotojai, o SEO juos pritraukia į Jūsų svetainę. Potencialūs klientai paieškos sistemose nori kuo greičiau rasti juos dominančius produktus, dažniausiai svetainės paieška trunka mažiau nei vieną minutę, o didžiausią paspaudimų kiekį gauna pirmos trys pozicijos. Tad labai svarbu būti pirmame paieškos puslapyje, nes interneto vartotojai retai pereina į tolimesnius puslapius, kuriuose būnant tikimybė sulaukti klientų sumažėja. Kuo didesnis matomumas ir aukštesnė pozicija, tuo daugiu potencialių klientų ir galimų pardavimų.
SEO paslaugos atveria didžiules duris į kambarį, iš kurio pradeda plūsti klientai pas jus
Naudojantis mūsų teikiamomis SEO paslaugomis, esate užtikrinti, kad Jūsų svetainė yra tvarkinga, veikia visi svetainės elementai ir lankytojų patirtis bus puiki. Visa tai vertina ir Google. Galima teigti, kad, būdami pirmuosiuose paieškos rezultatuose, tarsi, turite Google rekomendaciją, kuri didina Jūsų verslo autoritetą. Ne veltui didžiąją dalį paspaudimų gauna pirmos trys paieškos rezultatų pozicijos, galima numanyti, kad ir didžiąją dalį pardavimų atlieka būtent aukščiausiai esančios internetinės svetainės. Taigi, turint aukštesnį reitingą, atrodote patikimesni. Jei Google Jumis pasitiki, tada ir žmonės Jumis pasitiki.
Tai tik keli SEO privalumai. Naudojantis SEO paslaugomis Jūs ir Jūsų prekinis ženklas yra matomas, galima lengviau planuotis reklamos biudžetą ir stebėti rezultatus. Taip pat nebereikia ieškoti klientų, jie patys pas Jus ateina.
Nors dar daug verslų neišnaudoja savo potencialo interneto pagalba, džiugu, kad vis daugiau verslo atstovų supranta investicijų į interneto svetainę svarbą, rinkdamiesi rinkodaros priemones, įtraukia SEO ir jį vertina, kaip svarbų lankytojų pritraukimo bei žinomumo didinimo pagalbininką.
Taigi, kaip sužinoti, ar Jūsų verslui reikia SEO? Atsakymas yra paprastas, jeigu Jūsų prekės ar paslaugos ieškomos internete, tada svetainės optimizavimas bus naudingas Jūsų verslui. SEO padeda parduoti produktus ar paslaugas, didinti prekinio ženklo žinomumą rinkoje, auginti klientų ratą ir siekti iškeltų verslo tikslų. Jeigu norite, kad ir Jūsų verslas nestovėtų vietoje bei būtų pelningas, SEO yra būtinas procesas, kuris atvers naujas galimybes Jūsų verslui.
Kodėl verta rinktis mus?
Supratimas kaip vartotojai naršo, ką spaudžia bei kuo domisi Jūsų svetainėje yra labai svarbūs veiksniai, tai padeda ne tik geriau pažinti savo klientus, bet ir leidžia priimti tinkamus sprendimus priimant verslo planavimo sprendimus. Mes remiamės geriausia praktika, sukaupta patirtimi ir profesionaliais įrankiais ir padarę išsamią svetainės lankytojų analizę pateikiame siūlymus svetainės turinio patobulinimams.
Analizė taip pat leidžia nustatyti svetainės greitį, pastebėti esamas klaidas ir neveikiančias nuorodas. Visi šie dalykai skatina vartotojų nepasitenkinimą, nes niekas nenori laukti ar ateiti į neveikiantį puslapį. Tai labai svarbūs elementai, tam, kad naršymas svetainėje paliktų gerą įspūdį, šių problemų pašalinimui skiriame labai daug dėmesio.
Būti pastebimiems, randamiems ir atpažįstamiems yra kiekvieno verslo tikslas. Suteiksime profesionalias konsultacijas, įvertinsime esamą situaciją ir pateiksime veiksmų planą, tam, kad būtumėte pastebėti ir pritrauktumėte daugiau klientų.
Nuo ko pradedami SEO optimizacijos darbai?
SEO darbus geriausia pradėti dar prieš kuriant internetinę svetainę ar elektroninę parduotuvę. Pasitelkdami SEO specialistų rekomendacijomis galima tinkamai susiplanuoti svetainės struktūrą, dizaino elementus ir turinio valdymo sistemą. Taip teigiamų rezultatų pasieksite greičiausiai. Na, o ką daryti, jei svetainė jau sukurta, nuo ko pradėti?
Kaip ir visi darbai, SEO optimizacijos procesas prasideda nuo esamos situacijos įvertinimo, t.y atliekamas svetainės auditas. Jo metu įvertinama svetainės kokybė, užkrovimo greitis, techninė svetainės būklė, svetainės programavimo ir turinio klaidos. Žinant problemines vietas pateikiamas darbų, kuriuos reikia atlikti sąrašas. Kai jau žinome ką reikia taisyti, galime judėti toliau.
Sekantis žingsnis yra raktažodžių tyrimas. Tai yra procesas, kuris padeda suprasti kokie raktiniai žodžiai geriausiai apibūdina Jūsų verslą, parduodamus produktus ar paslaugas ir kaip Jūsų klientai jus randa interneto paieškos sistemose.
Žinodami kokia yra svetainės būklė, kokie terminai ar frazės apibūdina Jūsų verslą ir produktus, bei kaip Jūsų tikslinė auditorija Jūsų ieško, galime parengti strategiją ir susiplanuoti darbus. Galiausiai pradedamas svetainės SEO optimizavimo procesas. Darbai susideda iš dviejų pagrindinių etapų – vidinio ir išorinio. Apie juos pakalbėsime truputį vėliau.
SEO paslaugos kaina
Dažnai gauname klausimų kiek kainuoja SEO paslaugos ar kiek reikės mokėti už svetainės optimizavimą. Norėtume iš karto informuoti, kad SEO paslaugos nėra prekė su konkrečia iš anksto nustatyta kaina. SEO kaina priklauso nuo daugybės faktorių ir kiekvienos svetainės optimizacija kainuoja skirtingai. Taigi, nuo ko priklauso SEO paslaugų kaina?
- Pirmiausia tai priklauso nuo esamos Jūsų svetainės situacijos, kurią, kaip minėjome, galima sužinoti atlikus svetainės auditą.
- Kuo daugiau klaidų, tobulintinų elementų, techninio darbo, papildomų kodavimo darbų reikės atlikti, tuo ilgiau užtruks optimizavimo procesas.
- Jei kuriama nauja svetainė ar SEO optimizacija jau buvo daroma, tai darbų kiekis gali būti minimalus, galbūt reikės vos kelių korekcijų. Bet, jei SEO nebuvo daromas, darbų gali būti kur kas daugiau.
- Ne paslaptis, jog visos svetainės yra skirtingos. Vienos sudarytos iš vienintelio puslapio, kitos turi kelis puslapius, bet svetainėje pateikiama ne daug turinio, yra ir tokių, kurios sudarytos iš daugybės puslapių ir turi labai daug failų, teksto, nuorodų ir kitos informacijos. Tad priklausomai nuo svetainės dydžio, joms peržiūrėti ir sutvarkyti gali reikėti nevienodos laiko ir darbų apimties.
- Įmonių konkurencingumas labai svarbus faktorius, kai rinkoje yra daug vienodas paslaugas teikiančių verslų, konkurencija yra labai didžiulė. Taigi ir darbo reikės atlikti kur kas daugiau, nei tose rinkose, kur konkurencijos beveik nėra.
- Raktažodžių kiekis taip pat lemia darbų apimtis. Kuo daugiau jų reikės išanalizuoti, įvertinti jų konkurencingumą, populiarumą, tuo daugiau darbų
- Reikia atsižvelgti į tai koks yra tikslas. Ar norima pakilti kelias puslapiais aukščiau, o gal norima iš dešimto ar žemesnio paieškos sistemų puslapio pakilti į TOP3 pozicijas pirmame puslapyje.
- Taip pat svarbu kaip greitai yra norima pasiekti tikslus. Kuo trumpesnis laiko tarpas, tuo didėja investicijos.
Taigi SEO optimizacijos kaina priklauso nuo daugybės faktorių. Tačiau ne vien kaina lemia paslaugos kokybę. Svarbu pasirinkti tinkamą SEO specialistą, kuris išmano ką daro. Visada galima rasti pigių, tik pradedančių asmenų, kuriems reikalinga praktika Jūsų sąskaita. Tad prieš pasirenkant SEO specialistą turėtumėte pagalvoti norite pigiai ir bet kaip, ar brangiau, bet kokybiškai atlikto darbo. Taip reikėtų pamąstyti ir apie savo galimybes – kiek maksimaliai galite skirti SEO optimizacijos biudžetui. Žinodami atsakymus į šiuos klausimus galėsite atvirai kalbėti su SEO paslaugų teikėju apie bendradarbiavimą ir norimus rezultatus.
Daugelis internetinių svetainių savininkų vis dar galvoja, kad SEO optimizacija yra išlaidos. Tą sumą jie galėtų skirti reklamai ir taip pritraukti klientus į savo puslapį. Tačiau SEO yra investicija, atlikta kokybiškai ir profesionaliai ji atneša didelę investicinę grąžą ir naudą. Ilgainiui gaunamas nuolatinis reguliarus klientų srautas generuoja pardavimus jau nebeinvestuojant į papildomą reklamą. Optimizavę svetainę atrandate neišnaudotą potencialą ir lengvai be jokio vargo pasiekiate savo klientus bei padidinate prekės ženklo ir įmonės žinomumą.
Kada pradėsiu jausti SEO nešamą naudą?
Svetainės SEO optimizacija yra ilgalaikis procesas ir rezultatai neatsiras per naktį. Jei SEO optimizavimas atliktas teisingai, tai pirmuosius teigiamus rezultatus pastebėsite jau po kelių savaičių ar po pirmo mėnesio. Ženkliems pasiekimams reikia laiko. Dažniausiai optimizacijos rezultatai pasiekiami vidutiniškai per pusę metų. Po sėkmingos SEO optimizacijos lankytojų skaičius gali išaugti net šimtais procentų. Reikia paminėti, kad galutiniam rezultatui labai svarbi ir SEO specialisto kvalifikacija bei patirtis.
Nuo ko pradedami SEO optimizacijos darbai?
Išorinis SEO, tai svetainės optimizacijos dalis, kuri nesusijusi su darbais Jūsų svetainėje, jos greičiu ar vartotojų potyriais joje. Išorinis SEO atliekamas svetainės išorėje. Jo tikslas svetainės žinomumo bei autoriteto didinimas. Rekomenduojama jį atlikti, tik tada kai atliekamas svetainės vidinis sutvarkymas.
Išorinis SEO yra tarsi rekomendacija naudotis, ateiti į Jūsų svetainę. Jos pateikiamos kitų įmonių svetainėse, spaudoje, valstybiniuose puslapiuose su kvietimu apsilankyti Jūsų svetainėje. Tai gali būti įvairūs straipsniai dienraščiuose, naujienų portaluose, forumuose, socialiniuose tinkluose, įmonių apžvalgos, įvairūs internetiniai portalai, kurie rekomenduoja panašiais paslaugas teikiančias įmones, video ar audio katalogai įvairiuose portaluose, taip pat straipsniai valstybinių institucijų svetainėse, t.y svetainėse, kurios nėra Jūsų, tačiau yra susijusios su Jumis.
Išorinės nuorodos padeda pagerinti svetainės reitingą, nes paieškoms svetainėms jos yra tarsi patvirtinimas, kad tos svetainės, kuriuos nukreipia apsilankyti Jūsų svetainėje, jus rekomenduoja. Daugėjant šių rekomendacijų, t.y atgalinių nuorodų, paieškos sistemos supranta, kad Jūsų internetiniame puslapyje pateikiamas informatyvus turinys, kuris žmonėms yra naudingas, kad apie Jus kalbama, dalijamasi. Kuo daugiau atgalinių, tuo didesnis Jūsų autoritetas.
Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad išorinis SEO yra labai paprasta, tereikia kuo daugiau išplatinti savo puslapio nuorodas. Reikia jomis pasidalinti su draugais, pažįstamais ir jau turėsit daugybę atgalinių nuorodų ir taip internetinė svetainė taps populiari ir pakils paieškų sistemos laipteliais. Deja, ne viskas taip paprasta. Atgalinių nuorodų kūrimą ir dalijimąsi reikėtų daryti labai atsargiai ir patikėti tai profesionalams. Netinkamai atliktas procesas gali netgi pakenkti.
Viena iš dažniausiai pasitaikančių klaidų yra daugybės atgalinių nuorodų įsigijimas vienu metu. Yra daug įmonių ir puslapių, kurios perka ir parduoda atgalines nuorodas prastos kokybės puslapiuose. Tai gali padėti iškelti svetainę į pirmus puslapius labai greitai. Tačiau reikia nepamiršti, kad paieškos sistemos stebi ir skaičiuoja atgalines nuorodas bei per kiek laiko visos jos atsirado. Google žino, kad įprastai naujame internetiniame puslapyje atsiranda viena ar dvi nuorodos per mėnesį. Tad, jei per mėnesį atsiras koks šimtas ar daugiau atgalinių nuorodų, paieškos sistemos supras, kad šis augimas yra nenatūralus. Google politika dėl nuorodų pirkimo yra ypač griežta ir laikoma pažeidimu, tad tai gali būti įvertinta kaip blogasis SEO, kuris vadinamas juodųjų kepurių SEO (angl. Black Hat SEO). Tai gali stipriai sugadinti jūsų svetainės reputaciją Google akyse, todėl prireiks nemažai laiko ir pastangų, kad visa tai sutvarkyti. Tačiau net ir panaikinus prastos reputacijos nuorodas, jokių garantijų nėra, kad Google vėl jums gražins prarastas pozicijas paieškos sistemoje.
Nors labai svarbu turimų atgalinių nuorodų kiekis, dar svarbiau jų kokybė. Labai svarbu tinkamai pasirinkti portalus, kuriuose bus talpinamos Jūsų internetinės svetainės atgalinės nuorodos. Pasirenkant puslapius į kuriuos norite įkelti informaciją apie save, reikėtų atsižvelgti ar tos svetainės turinys yra susijęs su Jūsų ir ar to puslapio reitingas yra tinkamas. Reikėtų orientuotis į žinomas svetaines. Kuo aukštesnį reitingą turės žiniatinklis, tuo geriau bus įvertinta išorinė nuoroda.
Norėdami išsiaiškinti kokia yra vidinio SEO svarba, pirmiausia turėtume išsiaiškinti kas tai yra. Taigi, vidinę SEO optimizaciją galima apibūdinti kaip veiksmus, kuriuos atliekame svetainės viduje. Tai padeda interneto paieškos sistemos suprasti apie ką yra Jūsų svetainės turinys ir susieti jį su vartotojų paieškomis, tai, žinoma, lemia aukštesnes pozicijas. Taip pat vidinės svetainės optimizavimas aktualus ir vartotojų teigiamai patirčiai, išpildytiems jų lūkesčiams ir pasitenkinimui, kuriuos jie gauna užėję į Jūsų svetainę.
Taigi kokie punktai sudaro vidinės SEO optimizaciją?
Visi šie faktoriai yra labai svarbūs. Jie lemia kaip paieškos sistemos įvertins Jūsų puslapį, ar Google bei vartotojai Jus ras. Kol šitie kriterijai nebus optimizuoti, Jūsų svetainė nesulauks lankytojų. Kuo daugiau puslapyje esančių SEO elementų efektyviai spręsite, tuo aukštesnė jūsų svetainės vieta bus organinėse paieškose.
Jei vidinis SEO nėra labai sudėtinga optimizavimo dalis, kurią, turint šiek tiek programavimo žinių, galite pasidaryti ir patys, tai techninis SEO, atvirkščiai, ji yra pati sudėtingiausia svetainės SEO optimizavimo dalis.
Internetinės svetainės yra sudarytos iš daugybės skirtingų, tačiau tarpusavyje suderintų dalių. Svarbu užtikrinti, kad kiekviena iš jų funkcionuotų tinkamai, o svetainė būtų patogi, funkcionali ir greita. Šiam tikslui pasiekti yra reikalingas techninis SEO. Jis užtikrina, kad vartotojams būtų lengva naršyti, o paieškos sistemoms nekiltų jokių techninių nesklandumų bandant suprasti ir įvertinti lankomą svetainę.
Techninis SEO – tai SEO proceso dalis, apimanti svetainės struktūros optimizavimą. Tai svetainės kodo sutvarkymas pagal šiuolaikinius paieškos sistemų reikalavimus bei klaidų šalinimas. Techninis SEO nėra susijęs su svetainės turiniu ar jos populiarinimu, jo tikslas tinkamo svetainės veikimo užtikrinimas.
Taigi, vidinis SEO yra apie tai, ką mato vartotojai atsidarę Jūsų svetainę, o techninis SEO yra tai kas yra Jūsų svetainės užkulisiuose. Tinkamai neoptimizavus svetainės struktūros, galima neigiamai paveikti savo svetainės pozicijas, sumažinti organinį lankytojų srautą ir prarasti konkurencinį pranašumą.
Nors techninis SEO optimizavimas nėra lengvas dalykas, kiekvienam būtų naudinga suprasti kokią naudą jis teikia svetainės veikimui, paieškos sistemų vertinimui ir indeksavimui. Pakalbėkime apie tai iš kokių dalių susideda techninis SEO optimizavimas. Jį sudaro:
Kaip matote techninis SEO reikalauja daug darbo, supratimo ir programavimo žinių. Reikia suprasti kaip veikia Jūsų svetainė, kokia jos sandara. Tai reiškia, kad jis yra labai svarbus, ne tik paieškos sistemoms, bet ir lankytojams, jų patirčiai. Techninis SEO užtikrina svetainės greitų, funkcionalumą, patogumą ir aiškumą. Kuo lengviau randamas Jūsų svetainės turinys, tuo geresnių rezultatų galima tikėtis
Kad ir kokia vizualiai graži ir tvarkinga būtų Jūsų svetainė, o pateikiamas turinys išsamus ir naudingas, neišspręstos techninės svetainės klaidos ir problemos gali sutrukdyti pasiekti rezultatų, kurių tikitės bei neleisti atsidurti aukštose paieškų sistemų vietose. Stringanti, lėtai veikianti ar nepatogi svetainė, gali būti prastai vertinama ne tik lankytojų, bet ir paieškų sistemų. Gera žinia ta, kad vieną kartą tinkamai ir profesionaliai atlikus techninį SEO svetainės optimizavimą, didžiosios dalies darbų nebereikės tvarkyti.